Tusen takk til alle trenere/lagledere/styremedlemmer i Drivfamilien :-)

Postet av Driv Idrettslag den 17. Feb 2016

Vi har en utrolig flott gjeng av trenere/lagledere/styremedlemmer i Driv. Kremen av Drivfamilien :-)
Jeg er sikker på at dere alle setter stor pris på den innsatsen våre frivillige trenere/lagledere og styremedlemmer gjør.
Hva med å si det til dem neste gang dere møtes?

Våre trenere stiller opp frivillig for andres barn, uke etter uke, uansett vær. De fortjener virkelig skryt og takk for innsatsen de legger ned. Det blir fryktelig mange timer i løpet av et år. Det er frivillig arbeid og det er ingen hos Driv som får store beløp for dette.

Treneren planlegger alle treningene, legger alt til rette for dagens trening, ordner med utstyret som kreves, instruerer, veileder, rydder etter trening, samler sammen igjen utstyret og henger det på plass klart til bruk på neste trening.
Treneren har også ansvaret for at treningene legges opp for å forebygge skader og har ofte en del erfaring rundt dette. Driv IL betaler kurs for alle våre frivillige som ønsker det.

Treneren stiller på treningene uavhengig av hvor mange barn som kommer, eller om formen kanskje burde tilsi en rolig kveld i sofaen. Grensen for å kaste inn håndkledet og melde seg for syk eller for sliten til trening er utrolig høy. Alle ungene venter jo på treneren sin.

Treneren arbeider mye med tekniske ferdigheter, men også mye med det sosiale miljøet rundt en utøver eller rundt et lag. Dette står i sterkt samsvar med trivsel og motivasjon. Både lagledere og dere foreldre/foresatte er viktige støttespillere i dette arbeidet. Barna lærer av hvordan vi voksne oppfører oss, og hvordan vi behandler både barna og hverandre.

Våre trenere opplever daglig at trenerrollen er så utrolig mer omfattende enn det dere kanskje ser når dere leverer og henter barna. Som alle dere andre må også treneren balansere mellom familietid, familieplikter og trening. Logistikken i eget hjem må også gå opp.

Det er over 200 trenere/lagleder roller i Driv.
Det er over 70 personer som er styremedlemmer eller sitter i komiteer i Driv. Alle viktige personer i Driv. Uten dere har vi ikke noe idrettslag.

Tusen takk for innsatsen til hver enkelt av dere :-)