Grasrotandel

Postet av Driv Idrettslag den 25. Feb 2009

Viktig melding til alle som spiller via Norsk Tipping !!!

Registrer grasrotandel til IL DRIV på spillerkortet.

Da vil IL DRIV motta 5 % av spillebeløpet, uten at dette går ut over deg.

Be alle dere kjenner om å registre grasrotandel til IL DRIV på spillerkortet.

Vi håper at alle våre medlemmer støtter opp om dette, husk mange bekker små...

Ordningen starter 1. mars, med tilbakevirkende kraft slik at vi får 5 % allerede fra 11. januar.

Det er viktig at dere gir beskjed til kommisjonæren hvem dere ønsker å støtte.

Vi er registrert som DRIV IDRETTSLAG.

Fra 1. mars 2009 kan du som spiller hos Norsk Tipping bestemme hvilket lag eller forening i lokalmiljøet som skal motta inntil fem prosent av det beløpet du spiller for. Grasrotandelen går ikke utover innsatsen eller premien din, men kommer i tillegg til det du spiller for. Forutsetningen er at laget eller foreningen er registrert i Frivillighetsregisteret.

Spillerkortet
Spillerkortet til Norsk Tipping er selve nøkkelen til Grasrotandelen. Du må altså spille registrert for å kunne gi inntil fem prosent av innsatsen din til den organisasjonen eller foreningen du ønsker. Når du har registrert DRIV IDRETTSLAG, sikrer du at idrettslaget blir støttet hver gang du spiller – selvfølgelig uten at det går på bekostning av innsatsen din eller premien din. Grasrotandelen gjelder på alle spillene til Norsk Tipping, bortsett fra Flax og Extra.

Vinn – vinn!
Det har ingenting å si om du taper eller vinner på spillet ditt. Du blir heller ikke belastet noe for å være grasrotgiver. Har du for eksempel spilt for 100 kroner på Lotto gir Norsk Tipping fem kroner som går direkte til den mottakeren du selv har plukket ut. Premien din blir like stor – uansett om du benytter deg av Grasrotandelen eller ikke.

Vil du støtte grasrota?
Når du skal levere spill fra og med mars 2009 av, vil du bli gjort oppmerksom på at Grasrotandelen finnes. Denne informasjonen vil møte deg uansett om du stikker Spillerkortet ditt inn i terminalen hos en kommisjonær, skal spille via norsk-tipping.no, på en spillterminal eller om du spiller via mobilen. Grasrotandelen er med andre ord tilgjengelig i alle de ulike spillkanalene Norsk Tipping har. Når du har funnet deg en mottaker til Grasrotandelen, blir det avsatt penger til denne for hvert eneste spill du leverer. Selv om ordningen starter i mars, vil den ha tilbakevirkende kraft fra 11. Januar.